onsdag 15. desember 2010

Bjørn Jarle, jeg har fulgt rådet ditt

Sosialdemokraten Bjørn Jarle Røberg-Larsen, er en ihuga tilhenger av datalagringsdirektivet. På Twitter.com har han forsvart direktivet med mange hundre meldinger. I begynnelsen irriterte han meg. Nå smiler jeg mest av bokstavene han kaster ut på nettet.

De siste dagene har han bedt motstanderne om å leve uten telefon, mobiltelefon og internett. På den måten er det faktisk mulig å leve uten å bli fanget opp av det nye direktivet.

Jeg lever nesten slik Røberg-Larsen ber meg leve, men jeg oppfordrer ingen til å gjøre det jeg gjør. Jeg har ikke fasiten for det perfekte liv, selv om jeg er godt fornøyd med mitt. Jeg har ikke mobiltelefon, og har slett ikke tenkt å skaffe meg slik luksus. Jeg har telefon, men bruker den kun når jeg ringer til noen få utvalgte personer. Å kvitte meg med telefonen, koster kun noen få kalorier. Jeg har internett da, men kan omregistrere abonnementet på noen andre.

Ja, det er mulig å klare seg uten telefon, mobiltelefon og internett. Jeg kan kvitte meg med alt, uten at kontakten med andre mennesker blir borte. Datalagringsdirektivet er en vits!

Ingen kommentarer: