onsdag 22. desember 2010

Nordkapp FrP på dypt vann

Er høyremedlemmer skuffet over Nordkapp Høyres innsats i kommunen, må FrP-medlemmene være nedbrutte. Jeg kan fremskrittspartipolitikken nokså godt. Hvorfor? Det er en lang historie. Jeg har likevel bladd gjennom partiets Lokalpolitisk prinsipprogram, vedtatt av landsmøtet. Det er få, ekstremt få, saker FrP-politikerne har fulgt opp denne valgperioden. Jeg vet om FrP-politikere som har blitt ekskludert for mindre ting enn å bryte mye av programmet.

FrP har, sammen med Høyre, stort sett stemt sammen med Arbeiderpartiet denne valgperioden. Jeg unnlater med vilje å nevne SV, for å gjøre saken så lite stygg som mulig. Hvorfor Renate Olsen & co har medlemskap i FrP, er faktisk et godt spørsmål. Det skal være forskjeller mellom Ap og FrP. I Nordkapp er det minimale forskjeller perioden sett under ett. De som er uenige må sjekke møtebøkene og sette bøkene opp mot Lokalpolitisk prinsipprogram.

Programmet til FrP tar for seg saker som ikke berører lokalpolitikken i spesiell grad. Eksempel kan være spillpolitikken som ikke blir avgjort lokalt.

Se bloggposten om årets budsjettbehandling.

Jeg synes ikke det er en god unnskyldning at FrP-politikerne er urutinerte. De har nå behandlet fire budsjett og er ferdig med perioden om ni måneder. Det er også et dårlig argument at kommunen har dårlig økonomi. Mange av programpostene til FrP koster ikke penger, tvert imot.

Dersom jeg hadde stemt FrP ved valget i 2007, ville jeg vært utrolig skuffet. Nordkapp FrP har ikke gjort jobben partiet skal gjøre!

Ingen kommentarer: