tirsdag 21. desember 2010

Føler meg litt slem

Det er relativt sjelden jeg sier nei dersom jeg blir spurt om å hjelpe. Jeg har en ja-holdning og så fremst det ikke går utover andres frihet, prøver jeg så ofte som mulig å være positiv.

I dag kom Turnrevyen på besøk på kontoret. De ville ha en innspilling der jeg sa noen ord om ett eller annet. Jeg takket høflig nei, og sa at jeg ikke giddet å hjelpe til med dette. Jeg har litt dårlig samvittighet, men står fast på svaret jeg ga.

Jeg har siden jeg var ung fått relativt mye omtale på revyene/showet, men omtalen har aldri gjort meg noe. Tvert imot er det positivt å bli omtalt fra scenen. Det har vært mange gode nummer, men alt har ikke vært like fortjent.

De siste årene har jeg vært mediesky. Medieomtale var langt viktigere da jeg var aktiv som politiker. Nå betyr det svært lite fordi jeg ikke selger et politisk budskap til velgerne i Nordkapp eller i Finnmark. Jeg trenger ikke oppslutning, og er fornøyd med det.

Det har i høst vært litt mye om Bjørn Magne Solvik i de lokale mediene. Jeg synes det har vært nok og det er grunnen til at revyjenta fikk et klart og tydelig nei i dag. På egen blogg bestemmer jeg selv hva som skal ut. Den kontrollen har jeg ikke når andre bruker sin ytringsfrihet.

For øvrig ønsker jeg Turnreyvne, Musikkshowet og Nordvågrevyen lykke til med årets forestillinger. Revy er viktig og det er god kultur for mange av oss.

Ingen kommentarer: