tirsdag 28. desember 2010

Skrekkhistorie fra Hammerfest

Jeg er én av dem som ikke har mobiltelefon, men jeg kan forstå frustrasjonen til personer som blir avkledd i et lokalsamfunn. Dagens historie i Finnmark Dagblad er en skrekkhistorie av dimensjoner. Når liberalister kjemper for bedre personvern, er det fordi slike historier ikke skal bli dagligdagse. Må jeg nevne datalagringsdirektivet?

Min gamle mor hadde før jul en ødelagt mobiltelefon. Hun ville levere telefonen inn til en butikk i Honningsvåg for reparasjon. Det første jeg sa til muttern, var at hun bør slette alt av informasjon på telefonen. Hun fortjener ikke at bilder eller SMSer blir spredt i lokalsamfunnet. Nå tviler jeg på at hun har nakenbilder eller frekke meldinger på telefonen, men privat informasjon er privat informasjon. Derfor bør hun og alle andre være forsiktige.

Ingen kommentarer: