onsdag 22. desember 2010

Bukken og havresekken

Norsk Tippings monopol på gambling har ikke gitt ønskede resultat, ifølge en artikkel på Aftenposten.no. Et tankekors for politikere som tror det er mulig å regulere bort dumhet. Å spille bort for mye penger, er dumt.

Regjeringen var smart som utnevnte Lars Sponheim som styreleder i Norsk Tipping. Selskapet har styrket seg i det politiske miljøet. Synd, for også på dette området er et helt fritt marked den beste løsningen.

Jeg har kjempet for en ny spillpolitikk, sist foran Fotballtinget som ble arrangert på Lillestrøm. Jeg mener dagens artikkel i Aftenposten viser at dagens monopol til Norsk Tipping kun gir ulemper. Venstre og FrP bør gjøre spillpolitikk til en viktig sak på Stortinget de neste årene. Høyre er ikke så liberal, selv om Unge Høyre er noenlunde på linje med meg.

Les hva Ladbrokes mener om norsk spillpolitikk, en god og liberal artikkel.

PS: I fotballgruppa behandlet styret et forslag fra meg om ny spillpolitikk. Forslaget ble nedstemt, men det var en god debatt. Jeg mener forslaget dreide styremedlemmene politisk og det er én av grunnene til at jeg hele tiden maser om at Høyre og FrP må fremme egne forslag i lokalpolitikken.

Ingen kommentarer: