torsdag 18. juni 2009

Nærmer seg klassetreffet – utfordringene står i kø

Jeg tenker litt mye for tiden. Jeg tenker på hvordan jeg skal få timeplanen til å gå i hop. Om noen få timer starter klassetreffet. Det er 20 år siden vi gikk ut av grunnskolen, og det skal vi markere i helgen. Klassetreffet kolliderer veldig med Nordkappfestivalen og jobben, men jeg skal prøve å få tid til alt ettersom jeg sitter i festivalkomiteen.

Forrige helg, over en pils og noen Black Russian, var det en gammel klassekamerat som spurte meg om hvem jeg var. Han ønsket tydeligvis en kort beskrivelse av unge Solvik, 20 år etter at vi gikk ut av grunnskolen. Han fikk en kort beskrivelse:
Solvik er veldig liberal og kan være mye råere enn siste skoledag i 1989.

For 20 år siden var jeg en pusekatt. I dag er jeg bestemt, og veldig sikker på det jeg driver med.

Han sa seg heldigvis fornøyd med svaret. Det ble ingen utvidet debatt. Kanskje like greit med en promille som nærmer seg 2,0?

Ingen kommentarer: