torsdag 25. juni 2009

Melding fra klassekamerat: Hvilken klasse gikk Facebook i?

Jeg skal ikke fortelle navnet på personen jeg har sendt e-poster til i dag og i går, men personen fikk frem latteren.

Det startet i går med en e-post der personen spør om klassetreffet, om det var artig og om jeg ble full? Jeg svarte som sant var at det var artig. Det gikk noen timer før det dukket opp en ny e-post i innboksen. Vedkommende spurte om det ble tatt bilder fra treffet. Jeg sendte av gårde et svar, og skrev at noen fra treffet hadde lagt ut bilder hos Faceboook. Det gikk kun noen få minutt og følgende spørsmål kom; hvilke klasse gikk Facebook i?

Jeg svarte aldri på Facebook-spørsmålet, fordi jeg var overbevist om at vedkommende fleipet. I dag, da jeg kom på jobb, lå det følgende e-post i innboksen:
Hallo igjen Bønna

Har funnet litt ut om facebook:
Facebook er et nettsamfunn, opprinnelig laget for universitetsstudenter og -ansatte i USA. Siden har det spredt seg til andre bruksområder, inkludert venner, skoler og geografiske områder. Det er et sosialt nettverk, der brukeren kommuniserer ved at en profil blir opprettet. Der kan han/hun skrive om seg selv, legge ut bilder samt snakke med andre. Nettsamfunnet har mer enn 100 millioner aktive brukere på verdensbasis, og anslåtte 1 500 000 norske brukere per 23.01.2009
Brukere lager en profil som inneholder personlig informasjon, bilder og interesser. Deretter kan de opprette relasjoner til andre brukere, utveksle private og offentlige meldinger og knytte seg til forskjellige typer grupper. Tjenesten er reklamefinansiert, og gratis for brukeren.
Meget bra!!!!
Ser ikke bort fra at data, pc og alt dette er kommet for å bli. Hva blir det neste……..trådløse telefoner????
Fant bilder m.m. Hadde jeg vist at dere skulle få det så artig så hadde jeg ikke prioritert hagestell, det må være helt klart. Det stod jo ingenting om det i invitasjon.

Jeg tror vedkommende stemmer Høyre. Det betyr at Høyres Hovedorganisasjon fortsatt har en jobb med å lære medlemmer og sympatisører om sosiale medier. For øvrig var det synd personen ikke kom på klassetreffet. Han/hun er superhyggelig.

Ingen kommentarer: