søndag 14. juni 2009

Det verste jeg ser

Dette er blant de verste tingene jeg ser. Søppel eller tomgods stående på eiendommer som ikke tilhører de som har kastet søppel eller latt flasker bli stående. Denne flasken synliggjør at eiendomsrettighetene har dårlige kår i Norge.

Nå er det vanskelig å kreve at borgerne skal respektere eiendomsretten ettersom staten ikke gjør det. Den verste kjeltringen er staten som krenker eiendomsrettigheter med alt fra skatt til røykeloven, for å nevne to enkle eksempel. Ingen skal ha rett til å krenke andres eiendom!

Bent Johan Mosfjell har skrevet en passende artikkel om søppel på Liberaleren.

Jeg skal ikke påstå at ikke jeg har kastet søppel eller brutt eiendomsrettigheter på andre måter, men i langt mindre grader enn andre borgere eller andre politikere. For meg betyr eiendomsrettighetene like mye som det skatt betyr for Arbeiderpartiet. Det sier egentlig ganske mye.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se det positive; flasken var ikke knust!

Anonym sa...

sikkert nån som finn den å pante den likevell. Ut fra bilde så ser det ut til at den står ved posthuset eller i nærheten :)