mandag 22. juni 2009

En nytelse – bokstavelig talt

Jeg satt helt rolig og jobbet med Liberaleren. Når jeg jobber hjemme om ettermiddagen, hører jeg på Banden på NRK P3. I dagens sending ble det sendt et opptak fra morgensendingen til NRK Finnmark. Vi fikk høre et redigert utdrag av ønskeplata for barn, der programleder Vibeke Lund Pettersen spilte ei plata det bør være 16-årsgrense på. Jeg ramla nesten av stolen i latteranfall. Det var dagens absolutt beste radioinnslag, og da er innslagene Radio Nordkapp sendte i ettermiddagssendingen inkludert i regnestykket.

Jeg finner ikke lydinnslaget på nett, men programlederen har blogget om saken. Vibeke Lund Pettersen, du stod utvilsomt bak dagens bragd.

Jeg tror forresten barnet og foreldrene/foresatte overlever hendelsen. Ingen ting blir så fort glemt som en radiosending. Det er en fin trøst for gjengen i NRK Finnmark.

VG Nett skriver også om saken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg hørte inslaget direkte på NRK Finnmark og trodde ikke hva jeg hørte. I likhet meddeg lo jeg så jeg skrek, ;-)) men når latteren har lagt seg så forstår jeg det veldig godt om gutten og foreldrene hans syntes det var ekkelt dette her. Men det meste leges jo av tiden. Får inderlig håpe familien ikke er Læstadianere! For øvrig tror jeg programlederen har en vond dag i dag. Vi får håpe at heller ikke hun har tatt skade på sin sjel som følge av dette.

Anonym sa...

Ikke noen stor sak dette her, en 10-åring har etter all sannsynlighet onanert i flere år allerede uansett (selv starta jeg når jeg var 5-6-7 tenker jeg). Ting som er helt naturlig er IKKE farlig, og ihvertfall ikke en sang om det

Anonym sa...

http://od-streaming.p4.no/p4pub/innslag/2009/Juni/267857.wma

Solvik sa...

Anonymer, feil kan skje og gjør det ofte i mange redaksjoner. Jeg synes likevel den er morsom. Mest fordi sangen var helt ukjent for meg, samtidig som den passa rimelig dårlig til tiåringen.

Synes jeg ser Turnrevyen lage et nummer, ja nummer, på denne varianten.

Anonym sa...

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/506880