onsdag 24. juni 2009

Jeg spiller på fotball

Jeg er èn av dem som har verv i en fotballklubb. Dessverre er vi langt ned i divisjonssystemet og det medfører at det ikke er mange tippeselskap som har Honningsvåg Turn & Idrettsforening som et objekt i menyen. Hvis vi rykker opp èn divisjon, vil det være muligheter til å spille på Honningsvåg enkelte dager i året og jeg vil fortsatt benytte min rett til å bruke egne penger på spill. Bryter jeg reglene til fotballforbundet, er det bedre å bli kvitt vervet istedenfor å slutte med uskyldig underholdning.

Som nestleder i styret, har jeg liten mulighet til å påvirke en Honningsvåg-kamp. Jeg vil anta at venner av spillerne har mye større påvirkningskraft på et eventuelt resultat enn det jeg har. Dermed blir forbudet som VG omtaler kun latterlig.

Vi holder på å gjøre samfunnet så overregulert at gnisten til å leve, lysten til å ta sjanser, forsvinner. Vi må slutte å gjøre problemstillingene verre enn de er og det gjelder absolutt innen idrettsbevegelsen som er et sosialdemokratisk sirkus der reguleringene oppmuntrer til en trikse- og miksekultur.

Forbudet som kanskje har rammet Ingebrigt Steen Jensen, er godt kjent. Det er irriterende at idrettspolitikerne fatter idiotiske vedtak uten særlig debatt. Vi har alle et ansvar til å stoppe forslag som reduserer personlig frihet og livsglede.

Ingen kommentarer: