torsdag 4. juni 2009

Høyre bedre enn Arbeiderpartiet?

I dag på Bryggerie` ble det en diskusjon om samferdsel og veier spesielt. Nordkapp Aps dronning, Kari Lene Olsen, mente min påstand om at Høyre var bedre enn Arbeiderpartiet på veier, var en påstand jeg ikke kunne bevise.

Jeg linker til noen artikler fra Høyres nettsted, denne eller denne. Nå beviser ikke artiklene at Høyre er bedre enn Arbeiderpartiet på veiutbygging. Artiklene er Høyre-propganda, og propaganda fra de politiske partiene er ikke spesielt troverdig. De som er i tvil om at Høyre er bedre enn Arbeiderpartiet på dette området, bør lese ulike statistikker. Jeg er sikker på at min påstand fra i dag, holder vann.

Trygg Trafikk ga tidligere i år terningkast til partiene for satsingen på sikkerhet i veitrafikken. Høyre fikk terningkast 5, mens Arbeiderpartiet fikk 3 på terningen. Nok et bevis på at Høyre er bedre enn Ap!

La meg avslutte med at staten tar inn langt mer i ulike avgifter fra bilene enn det politikerne bruker på veiene. Bilen er en melkeku som er med på å finansiere alt fra barnehager til landbruksstøtte. Det er et urettferdig system, men dessverre forsvares systemet av mange politikere, også politikerne tilknyttet Høyre.

Ingen kommentarer: