tirsdag 11. november 2008

Uforglemmelige alkoholdebatter

Jeg glemmer aldri alkoholdebattene kommunestyret hadde på 90-tallet. Det var jeg mot resten. Til og med Høyre var enige med Bjørn-Atle Hanse og Eli Skille. Lars Helge Jensen representerte forresten Nordkapp Uavhengige Liste på denne tiden.

Min påstand og Fremskrittspartiets forslag gikk ut på at en liberal alkoholpolitikk er god alkoholpolitikk. Hansen og Skille mente det motsatte. Derfor er det med stor glede jeg linker videre til artikkelen i Fedrelandsvennen.

Mine kritikere vil hevde debattene vi hadde i kommunestyret i stor grad dreide seg om konsum. Det er for så vidt riktig, men når folk drikker på privatfester betyr det økt konsum i forhold til øl, vin og brennevin på etablerte bedrifter som søker om bevillinger.

1 kommentar:

Anonym sa...

E det rart man drikk!