mandag 17. november 2008

Ap i Ap

Da jeg vokste opp fikk jeg alltid høre at Nordkapp Arbeiderparti stod sterkt i Finnmark Arbeiderparti. Nordkapp Arbeiderparti har mye makt, var ordene den nærmeste familien brukte da vi diskuterte politikk.

Det er mulig det var slik i gamle dager, men den tiden er forbi. Jeg må lete langt nede på listen for å finne en representant fra Nordkapp på stortingsvalgslisten til Finnmark Arbeiderparti. Tone Lise Nilsen er på 9. plass, og det er veldig, veldig, veldig langt unna Stortinget.

Om jeg beklager dette?
Nei, overhode ikke. Det er ikke mitt problem at partifolkene i Nordkapp ikke er flinke nok eller ikke har politiske ambisjoner.

Tone Lise vant forresten den interne dragkampen mellom Nordkapp Ap og Nordkapp Høyre. Marita Melsbø Nilsen havnet på 10. plass på Høyres liste.

Ingen kommentarer: