onsdag 17. august 2011

Nært familiemedlem til FrP

Det ligger an til heftige diskusjoner i familien de neste ukene. Et nært familiemedlem har meldt seg inn i Fremskrittspartiet. Jeg er usikker på årsaken, men familiemedlemmer har skrytt av medlemskapet i flere dager og ble innkalt på medlemsmøte i partiet like etter innmeldingen.

Jeg tror nok ikke familiemedlemmet blir så aktivt, at det blir aktuelt med møter og dermed politikkutforming.

Jeg skjønner at det finnes mennesker som sympatiserer med Fremskrittspartiet. FrP er det partiet s på Stortinget som fronter mest frihet for mange av oss gjennom skatte- og avgiftspolitikken. Partiet er for å fjerne en hel haug med regler som begrenser eiendomsrettigheter. Det er positivt og bør være forlokkende for frihetsvennlige mennesker.

Det er likevel uforståelig for meg at personer i Nordkapp-samfunnet melder seg inn i Nordkapp FrP. Renate & co bør straffes for jobben som er gjort i inneværende periode og innmelding som støttemedlem er ikke å straffe et lokallag som stort sett fortjener ris, ikke ros. Nordkapp FrP har vært udugelig de siste fire årene og partiet har ikke i stor grad frontet fremskrittspartipolitikk. At partiet har vært et haleheng til Nordkapp Høyre er ikke formildende.

Det ligger an til kraftige diskusjoner om lokalpolitikk i familien de neste ukene.

Å være FrP-politiker i Nordkapp kan være sykt artig og det vet jeg alt om, men forutsetningen er å fremme fremskrittspartipolitikk.

3 kommentarer:

Stein sa...

Heia
Det er meg, den nyeste frp'er i familien :)
Jeg vil nok tro at du får rett når du sier at jeg ikke kommer til å være med å utforme frp politikk i lokalmiljøet. Nå har ikke jeg meldt meg inn i Nordkapp Frp spesielt, men jeg vet ikke om man automatisk blir medlem i det nærmeste lokallaget når man melder seg inn i nettet, som jeg gjorde ?
Kan jo hende etterhvert at man blir aktiv. Får se fremtiden an her. Ser ikke for meg meg selv som noen politiker.

Årsaken til at jeg meldte meg inn ?
Mange årsaker til at jeg meldte meg inn. Har gått å tenkt på å gjøre dette lenge.

Diskusjoner i familien ? No blir du så jævla sint hver gang vi diskuterer, enten det er politikk eller fotball, så kanskje vi ikke skulle diskutere mer. :)
RBK suger og Høyre er ett AP i ny drakt

Have a nice day

Solvik sa...

Ja, Høyre er det samme som AP i Nordkapp. Men det er jaggu meg FrP også. Dersom du hadde fulgt med, ville du visst det.

Stein sa...

Har ikke satt meg inn i noe av hva som skjer i Nordkapp ennå.
Har ikke engang vært ute å tatt meg en pils etter at jeg flyttet hjem :)