torsdag 11. august 2011

Bloggtiden nærmer seg slutten


Snart er det valg og når valget er over, vil denne bloggen bli avsluttet. I fire år har jeg fulgt kommunepolitikken pluss litt annet på Nordlys – valgperioden 2007 – 2011.

Fire år med blogg har gått raskt, mye raskere enn å være politiker. Årsaken til det er kanskje at jeg har sluppet alle møtene, sluppet forberedelsene og sluppet å lage forslag som skal presenteres i eget parti og i folkevalgte organ. Gubbevaremævell jeg har fremmet min del av forslag gjennom årenes løp, men har aldri fulgt en valgperiode gjennom en blogg. Eller; jeg har jo snart gjort det, om i underkant av én måned.

Jeg har allerede begynt å tenke på hva jeg skal gjøre etter valget på internett. Jeg tror konklusjonen blir ingenting. Jeg har i alle fall ikke lyst på en ny blogg.

Det har ikke vært spesielt tidskrevende å lage denne bloggen. Jeg har fulgt nyhetsbildet og brukt overskuddsstoff fra Liberaleren, med lokale vinklinger. I tillegg har det vært en del andre emner med spesielt fokus på fotball som jeg bruker en del tid på.

Før jeg sier hadet, er det nesten én måned med valgkamp å skrive om. Når jeg vet hva Ap, SV, Høyre og FrP har gjort i inneværende periode i avdelingsstyrene, formannskapet og kommunestyret, kan det bli en artig valgkamp. I alle fall for undertegnede. Nåde Høyre og FrP om dem kommer med løfter om lavere eiendomsskatt eller å privatisere kommunale tjenester. :-)

3 kommentarer:

Laila Davidsen sa...

Men - er bloggen kommentert fra kommunestyrets talerstol?? :-)

Solvik sa...

Ja, mener Arne Basso har klart det og mente vel at bloggernes ytringsfrihet bør reduseres. :-)

Laila Davidsen sa...

...ler... Jaja, da var jo intensjonen med bloggen oppnådd - med stil ;-)