tirsdag 26. juli 2011

Flott minnemarkering i Honningsvåg

Det ble en flott minnemarkering i Honningsvåg. Klokken 17:30 i dag var det tog fra Nordea og opp til Honningsvåg kirke. Deltakerne la blomster på bautaen og etterpå var det taler, sang og musikk i kirken. Vi, altså Sten Marvin, undertegnede og Miriam, diskuterte hvor mange som gikk i toget. Kjæresteparet mente mellom 500 og 600. Jeg mente flere tusen. I ettertid kan jeg innrømme at Sten Marvin og Miriam nok var mye nærmere i tipset enn det jeg var. Litt over 500 er et godt og høyt tall for lille Honningsvåg.

Jeg droppet arrangementet i kirken. Jeg er ikke-troende og dersom gud finnes, noe som er tvilsomt, er gud en ond kraft. Hendelsene i regjeringskvartalet og på Utøya er utført i ren ondskap. Hadde det vært en herre, ville han, dersom gud er god, grepet inn mot barnemorderen. Gud er en illusjon! Men, men; vi har heldigvis religionsfrihet i det norske demokratiet og den friheten skal vi fortsatt kjempe for.

For øvrig var det sol, blå himmel og 18-19 varmegrader. En perfekt dag for et slikt arrangement i Honningsvåg.

Ingen kommentarer: