onsdag 13. juli 2011

Brev fra Høyre: Genialt, men ikke her


Dette brevet kom i postkassen til meg i dag. Da jeg åpnet konvolutten fikk jeg en aha opplevelse. Gimmicken er svært god, god i kommuner der Høyre er et alternativ til de røde partiene.

I brevet skriver generalsekretæren at en solstift er vedlagt, slik at jeg slipper å bli rød i sommer. Ingen fare, ingen fare; jeg er forsiktig i sola og jeg har ingen sosialdemokratiske celler i kroppen. Rød blir jeg aldri!

Hadde jeg bodd i en kommune med et Høyre som stod for en alternativ politikk, ville jeg nok betalt både medlemskontingenten og dugnadsgiroen på 400 kroner. Nordkapp kommune forblir rød, uansett valgresultat for Høyre, ettersom partiet mangler en alternativ politikk i Nordkapp på de viktige områdene som økonomi, skole, helse, omsorg, næring og kultur.

Jeg er enig med generalsekretær Lars Arne Ryssdal, at rødfarge ikke er bra. De som er solbrente har vært uforsiktige i solen og de som forsvarer rød politikk, har ikke fremtidens løsninger.

Ingen kommentarer: