søndag 2. januar 2011

Maradona

I natt sendte Canal + Drama en dokumentar om Maradona. Jeg må innrømme at mannen fasinerer meg. Han var en fantastisk fotballspiller. Han gjorde ting med ballen som ingen gjør etter han. Jeg digget Maradona da jeg var en ung gutt. Jeg gjør det fortsatt. Dokumentaren ga meg frysninger nedover ryggen.

Det har vært godt kjent i mange år at Maradona er venstrevridd, altså en sosialist. Det som er ukjent, i alle fall for undertegnede, er hvor ille rød han er. I dokumentaren kom det frem at han forgudet Castro og mente diktatoren var den eneste ærlige politikeren i verden. Dette er tull! Regimet på Cuba har vært en katastrofe for borgerne. Mange sitter i fengsel på grunn av mangel på ytringsfrihet. En genial fotballspiller, men fullstendig bak mål når det gjelder politiske visjoner.

Du bør benytte muligheten dersom du får sjansen til å se den spanske dokumentaren. Snutten fra YouTube.com er hentet fra filmen.

Ingen kommentarer: