søndag 5. april 2009

Sykdom – mamma ikke vær bekymret

De siste 36 timene har jeg følt meg i dårlig form. Kun Liverpool-seieren gledet i går. Jeg drakk mange, mange Black Russian,, uten at det hadde innvirkning på verken formen eller humøret. Jeg var rett og slett blitt syk.

Neida mamma, det er ikke alvorlig og jeg er allerede i mye bedre form. Jeg fikk hjelp av bekjente som sørget for at jeg i dag erklærer meg for frisk.

Jeg hadde øreverk. Sannsynligvis mye vann som var samlet inne i systemet. Jeg renset øret med sterke stoffer og kjente umiddelbar positiv virkning. Likevel tok jeg kveld ”tidlig”, cirka klokken 4. Gikk til sengs og føler meg nå, cirka 9 timer senere, i mye, mye bedre form.

Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner apoteksystemet i Thailand til den minste detalj, men jeg har i mange år påstått en liberal praksis medfører at befolkningen og turistene i stor grad kan bli leget uten å oppsøke lege eller sykehus. På apoteket får en medisiner mot mye og det hjalp meg i natt. Ja til liberalisering også i Norge, uten at rekvisisjoner må skrives ut av helsepersonell.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nå må du passe deg med den medesin du får kjøpt der nede . Slutt å fest ,så går det bra .

Solvik sa...

Min sykdom har ingen ting med festing å gjøre, kun vann i ørene som jeg dessverre har gnidd på mens jeg sov. En liberal politikk når det gjelder apotek medførte at jeg slapp å oppsøke lege. Dermed reduserte skattefinansierte kostnader. Hint, hint Norge.