fredag 24. april 2009

Finnmarksfest i partybaren

Det er ikke ofte jeg skryter av å gi meg først på fest, men i dag gjør jeg det med glede. I dag tidlig var det finnmarksamling i partybaren. Etter en lang natt, møttes noen personer fra Norges nordligste fylke hos Kåre & co. Det ble en fenomenal fest med mye fotballprat, litt politikk, fleiping med en engelskmann som kom i baren og vi drakk mengder med vodka. Unge, lovende Solvik, gikk hjem klokken 09:30. Resten av finnmarksgjengen satt igjen, og jeg lurer litt på hvordan det gikk med røverne?

I gamle dager hadde jeg en uvane med å ringe i bjella. De siste årene har jeg blitt flinkere til å unngå dette. I dag tidlig sprakk jeg. Jeg ristet bjella som mi gamle mor rister min homofile katt og jentene delte ut drinker til finnmarksgjengen. Det er en glede å ringe når personer fra Nordkapp og Porsanger er samlet. Barregningen var sjarmerende liten ettersom kun fire eller fem personer drog festen langt ut på formiddagen.

Formiddagens samling hadde èn ulempe. I dag har jeg ikke fått vasket rommet og jeg er fri for rene håndklær. Mamma, hjelp! :)

Partybaren er et flott sted for oss som liker å være våken om natta. Jeg tror ferien hadde vært annerledes uten Kåre & co.

Ingen kommentarer: