fredag 3. april 2009

Bursdagsfeiring i Thailand

Hvis jeg blir 70 år, har jeg lyst å gjøre som tante Solbjørg & co. De reiser om noen få timer til Thailand for å feire den store dagen. Det kaller jeg bursdagsfeiring!

Gjengen fra Lillehammer reiser til smilets land om noen få timer. Reisefølget består av 14 personer. Hele familien kommer til å få en opplevelse for livet.

Jeg har kun vært i Phuket èn gang. Det er mange, mange år siden. Vi landet og hadde en kjempefest om natten. Da vi våknet, gikk jeg og kompisen min ut på hotelltrappa. Der drakk vi et glass juice. Plutselig gikk en elefant forbi trappa vi stod på. Jeg måtte spørre Morten om han virkelig såg det samme som jeg gjorde. Etter litt betenkningstid var svaret ja. Morten, trappa, juicen og elefanten er det første minnet jeg har fra Thailand, og det minnet har brent seg fast i hjernen min. Det er ikke så ofte vi fra kysten ser en levende elefant som spaserer forbi.

Tante Solbjørg, jeg håper deres tur til Phuket blir like minnerik som den var for meg.

Elefanthistorien trekker jeg ofte frem når jeg får spørsmål om hva som er så eksotisk med Thailand.

Ingen kommentarer: