fredag 24. september 2010

Fy flate; æ glæde mæ!

Jeg bestemte meg tidlig for at nå er det slutt. Allerede før julen i 2009 ga jeg beskjed til personer i systemet at jeg ikke kom til å ta gjenvalg. Min valgperiode i fotballgruppa er snart over. Om under én måned skal jeg stå på sidelinja, og vil følge fotballmiljøet fra tribuneplass.

Da jeg og Odd Johnsen ble valgt som henholdsvis nestleder og leder på et ekstraordinært årsmøte i 2008, var det fordi gruppa slet med å rekruttere personer til viktige posisjoner. Jeg hadde ikke spesielt lyst til å bruke masse tid på fotball, men takket etter samtaler med Johnsen ja til nok en periode i den største foreningen i Nordkapp. Det har siden det årsmøtet vært en fantastisk reise. Vi har gjort utrolig mye. Vi har fått på plass en god organisasjon og en rekke planer, samt store arrangement som nordkappfestivaler og Nordkapp Fotballfestival. Omsetningen i foreningen har økt mye. I år vil fotballgruppa være millionbutikk og det er veldig mange år siden vi kan skryte av en lignende omsetning.

Mange personer har jobbet fantastisk godt. Det har vært et teamarbeid, et team som har bevist at god planlegging er alfa omega i en stor organisasjon.

Alt er ikke perfekt, men jeg skal bruke ikke bruke mye tid på å kritisere arbeidet vi har utført. Vi har gjort enorme fremskritt, og bør glede oss over fremskrittene.

22. oktober er det årsmøte. Når den dagen er over, skal jeg ta meg en fest. Den festen fortjener jeg og det blir én Black Russian på Odd Johnsen.

Hvis det er noe som irriterer meg og som gjør meg glad for at det snart er slutt, er det høylytt krangel i enkelte lag og om enkelte prosjekt. Jeg elsker diskusjoner og meningsutvekslinger, og mener debatter skaper fremskritt. For gode debatter må det være spilleregler og disse demokratiske reglene er det ikke alle som følger. Romjulsturneringen 2009 er ett hint.

Før årsmøtet har jeg mange arbeidsoppgaver som skal utføres, men jeg trøster meg med én ting; det er bare én måned igjen før det er over for min del.

En god frivillig sektor er viktig for lokalsamfunnet. Fotballgruppa gjør sitt for at det er godt å bo i Nordkapp.

Ingen kommentarer: