torsdag 29. april 2010

Dugnad for spillerne

Klokka nærmer seg 11, ja 11 om kvelden. Jeg jobber fortsatt dugnad og har gjort det i hele kveld. Det er dugnadsarbeid for fotballgruppa til HT & IF.

Jeg bruker å si følgende; jeg og Odd Johnsen har 50 prosent stilling i fotballgruppa. Vi bruker mye tid på fotball slik at barn og ungdommer skal få spille ball. I tillegg kommer tiden Ole Dyrstad, Svein Kandola, resten av styret og alle trenerne bruker på den største gruppa i HT & IF.

Det er artig å bruke tid på fotball, men jeg tror ikke alle spillerne skjønner hvor mye administrativt arbeid som ligger bak alle treningene, turene, turneringene og seriekampene. Vi alle gjør det uten å få én eneste krone i lønn. Det eneste vi mottar er kjeft, og det lever vi ganske godt med.

Med så mye tid på fotball, er det verste jeg vet dårlig treningsoppmøte og dårlige holdninger. Resultatene betyr ikke så mye for meg, men jeg ønsker at de som spiller fotball for Turn skal yte sitt aller beste og representere klubben på en fin måte.

Min betaling er de yngste spillerne. Jeg elsker aldersbestemt fotball og det er flott å se idrettsgleden de yngste viser. En lilleguttekamp kan være en fornøyelse, og det er vel hovedgrunnen til at jeg skal jobbe med fotballgruppa én time til før jeg tar kvelden.

Der scoret Liverpool, og dagen i dag nærmer seg perfekt. Natta!

Ingen kommentarer: