torsdag 18. september 2008

Rådmannsjobben

Da har jeg søkt rådmannsjobben i Nordkapp kommune. Jeg sendte av gårde en kortfattet søknad:

”Kjenner Nordkapp kommune. Kjenner rollene mellom administrasjon og politikk. Er god på planlegging, arbeidssom og en lagspiller. Er ikke pen, men sjelden. Ettersom min drømmekandidat (Leif Gustav Olsen) tydeligvis ikke vil bli rådmann i Nordkapp, er jeg det beste ledige alternativet”.

Søk på stillingen du også!

Dette er runde 2 etter at Arnhild Ramseng gikk av som rådmann. Jeg mener bestemt at politikerne i Nordkapp ikke skjønner hvor vanskelig det er å få fatt i godt kvalifiserte kandidater. Enklere blir det ikke slik som politikerne opptrer i budsjettsammenheng. Måtte ”gud” være med den neste som blir rådmann i Nordkapp kommune.

Jeg må legge til at så mange som mulig bør søke stillingen, også dem som er godt kvalifisert bør søke. Nordkapp er en fantastisk kommune å bo i. Det kryr av fritidstilbud, det er rikt friluftsliv og Magerøya har vel 3 000 fantastiske borgere. Jobben er utfordrende, veldig utfordrende. Den personen som får skuta på rett kjør igjen, er godt kvalifisert for toppjobber i hele verden.

Ingen kommentarer: