torsdag 4. september 2008

Nyhet: FrP fremmet forslag

Jeg må gratulere alle som har jobbet for flerbrukshall i Honningsvåg. I dag gikk Det faste utvalg for plansaker inn for å dispensere fra høyderegelen.

Nyheten er at Fremskrittspartiet faktisk fremmet forslag i planutvalget. Fremskrittspartiet har for første gang, siden jeg representerte partiet, fremmet et forslag i et viktig organ i Nordkapp kommune. Jeg er uenig i forslaget, men må gratulere Renate Olsen med forslaget. Partiet har vært haleheng til Høyre i noen få andre saker i denne perioden, men egne forslag fra Fremskrittspartiet er sjelden vare.

Grunnen til at jeg er uenig, er at partiet burde fremmet forslaget da kommunestyret vedtok hall. Det smaker dårlig å være for hall, være med på et enstemmig vedtak, og i ettertid angre seg. Det er rett og slett gal rekkefølge, faktisk på kanten til skittent spill. Jeg tipper opphavsmannen til dagens motstand er Per Tore Schjelderup, slik jeg skrev i bloggposten Politikk kan vær bra tilfeldig.

Nå kan naboene klage vedtaket inn for Fylkesmannen i Finnmark. Mitt tips er at naboene ikke får medhold.

Ingen kommentarer: