mandag 16. juni 2008

Høyrevennlige personer vil bli rådmann i Nordkapp

Seks personer vil bli rådmann i Nordkapp. Tre av disse personene ville ikke ha navnet offentliggjort. De tre andre har ikke noe imot at befolkningen får vite at de vil bli rådmann i kommunen som skifter rådmenn nesten like ofte som jeg skifter sokker.

Jeg klarte ikke å la vær. Jeg søkte opp to av de tre der navnet er kjent. Interessant lesing! Den tredje kandidaten kjenner jeg godt fra før. Det er Kjell Walter Sivertsen som jeg regner som Honningsvåg-mann. Han har gjort en god jobb i offentlig sektor, og har erfaring blant annet fra NAV. Spennende! Konklusjonen min er at Nordkapp kan få en høyrevennlig rådmann. Skulle det bli resultatet ligger alt til rette for en positiv utvikling i kommunen. Det eneste vi trenger etter en høyrevennlig rådmannsansettelse er et parti som er høyrevennlig, og der ligger utfordringen til Nordkapp Høyre. Jeg ønsker kommunen og kandidatene lykke til i prosessen. Det blir spennende. Og hvis noen skulle være i tvil, så ønsker jeg en rådmann som kan bli i jobben i en del år. Kommunen trenger kontinuitet på toppnivå i årene som kommer.

Ingen kommentarer: