mandag 28. juli 2008

Som en jojo

Per Tore Schjelderup, tidligere ordførerkandidat for Senterpartiet og listekandidat ved valget i fjor, har meldt seg ut av Senterpartiet og inn i Fremskrittspartiet.

Det er en sjokkerende og uventet melding. Jeg håper mine lesere ikke får hjertestans, men innmeldingen er bekreftet av mine gode kontakter intern i Fremskrittspartiet.

Jeg kunne skrevet mye om Per Tore Schjelderup, men lar vær. Hvorfor han skiftet parti er usikkert, men normalt er det et stort sprang fra sosialistisk senterparti (ss) og til Fremskrittspartiet. Schjelderup vil nok forsvare seg med at det er lokalpolitikk, og i lokalpolitikken er avstanden mellom partiene liten, altfor liten etter min smak.

Per Tore Schjelderup i Fremskrittspartiet, tro om vi nærmer oss 3. verdenskrig snart?

Ingen kommentarer: