torsdag 12. juni 2008

Tidskrevende!

For noen år siden utviklet jeg og min bror det som i dag er Bransjeguiden på Radionordkapp.no. Det er et flott nettilbud, selv om jeg ”angrer” på utviklingen akkurat nå.

Jeg holder på å fornye alle avtalene, noe jeg gjør hver sommer. Avtalene varer i ett år og prisen er omtrent symbolsk. Å fornye alle avtalene er tidskrevende. Jeg må snakke med veldig mange personer, og vi klarer ikke alltid å holde oss til bedriftens opplysninger. Dermed kommer vi inn på politikk, fotball, damer, øl, katoyer og annen slarv. Ofte blir samtalene lange, og jeg føler jeg aldri blir ferdig med oppdateringene. Arbeidet er tidskrevende, men det er utrolig hyggelig å snakke med så mange bedriftsledere som faktisk er årsaken til at Norge kan ha skattefinansiert velferd.

Bransjeguiden har forresten blitt en suksess, både økonomisk og på antall sidevisninger. Vi ligger på i underkant av 10 000 sidevisninger per måned. Det betyr at nettbrukerne bruker registeret som en katalog, en lokal variant av Gule Sider. Det var målsetningen da vi laget Bransjeguiden.

Ingen kommentarer: