tirsdag 17. juni 2008

Skriker etter høyrepolitikk

Gunnar Frank Holst hold foredrag for kommunestyret i dag. Foredraget ble overført i Radio Nordkapp. Han skrek etter høyrepolitikk for å få kommunen på rett kjør.

Den godeste Holst vil sikkert protestere på min påstand. Jeg vil anta at Holst vil hevde at han ba om omstilling, og ikke høyrepolitikk slik jeg påstår. Jeg påstår at omstilling i Nordkapp kommune er høyrepolitikk. Hvis Høyre og Fremskrittspartiet benytter sjansen, er Nordkapp kommune et eldorado for politikere som ønsker en ny politisk kurs.

God høyrepolitikk er å sette grenser. Hva skal kommunen gjøre, hva er oppgaver for andre. God høyrepolitikk er konkurranseutsetting og privatisering. Jeg minner om definisjonen på konkurranseutsetting og privatisering. Gunnar Frank Holst har lagt grunnlaget for en ny politisk kurs i Nordkapp i dagens foredrag. Det er Høyre og Fremskrittspartiets fordømte plikt å gjøre ord om til handling.

Ingen kommentarer: