onsdag 30. april 2008

Hvil deg, borger…


Carl I Hagen takker nei til nominasjon til Stortinget, og gir seg med aktiv politikk. Den mannen jeg har forgudet og vært forbannet på, skal forlate den offentlige debatten.

Jeg har ingen sterke følelser for dagens store nyhet. Vi kjente ikke hverandre, men har møttes en del ganger, spesielt i min FrP-tid. Det er Carl I Hagen, gjennom Frp-skoleringen, som har lært meg mye av det jeg kan om media. Jeg kan kun sende en stor takk. Det var også han som var årsaken til at jeg meldte meg ut av Fremskrittspartiet 16. mai 1994. Jeg sender liksom godt en takk for det også.

På Liberaleren har vi publisert en lang og god artikkel om Carl I Hagen i dag. Jeg anbefaler det Per Aage Pleym Christensen har skrevet på det sterkeste.

Jeg har aldri hatet Fremskrittspartiet etter at jeg meldte meg ut. Det var en morsom og lærerik tid, og den ville jeg aldri ha vært foruten. Uten Carl I Hagen i norsk politikk, ville jeg sikkert aldri blitt medlem av et politisk parti.

Ingen kommentarer: