fredag 22. februar 2008

Alkoholreklame!

Hadde denne reklame vært på et norsk nettsted, ville Sosial- og helsedirektoratet reagert umiddelbart. Så dårlig kår har ytringsfriheten i Norge. Ja, reklame er en ytring på samme måte som et leserinnlegg eller et bilde.

Jeg skal ikke skryte av ytringsfriheten i Thailand, for den er ikke spesiell stor. Likevel får min gode og gamle venn, som driver bar i Pattaya, muligheter til å drive reklame for trekning for trofaste bargjester. Omtalen Kåres Partybar har på eget nettsted, ville gitt sanksjoner i Norge. Litt forskjell på dette og det våre lokale puber markedsfører.

Hvis jeg omtalte Kåre som en gammel venn, overdrev jeg litt. Han var med på FrP-oppgjøret på Bolkesjø i 1994. Selvsagt var han Carl Ivar sin lille koseklump. Det får han høre fra meg hver gang jeg har sjansen. Jeg har kommet over sjokket. Jeg trives i baren til Kåre og jeg trives i Kåres selskap. Han er blitt riktig så klok på sine gamle dager. Gamle ørn!

Ingen kommentarer: