lørdag 25. juni 2011

Jeg, Dan og Kurt

Det er kun én og en halv dag igjen av Nordkapp Fotballfestival. Jeg er sliten. Det er en veldig sosial festival med fotball, historier og mye øl. I går, etter Grobbelaar-kvelden, satt jeg, Dan og Kurt igjen på Corner til stengetid og sang til hverandre. Kurt sang Kim Larsen,. Jeg sang Jahn Teigen til Geir Olsens store fortvilelse. Dan Sang ulike Høyre-sanger. For en utrolig kveld det ble. Jeg tok kvelden i 7-tiden i dag tidlig. Det kjenner jeg i dag!

Bruce Grobbelaar var i fantastisk slag. Han var så god at Tage Herstad la bort mobiltelefonen store deler av kvelden. De som klarer å skille Tage og mobiltelefonen, er virkelig god. Eller som Dan Nilsen så godt sa det i løpet av kvelden: -Grobbelaar er en standup-komiker som har gode historier fra virkeligheten.

For meg var det nytt at Liverpool-manager King Kenny ønsket å kjøpe Alan Shearer. Da styreformannen sa nei til Kenny, gikk han av som manager. Han overtok etter hvert Blackburn og Blackburn vant ligagull i 94/95-sesongen. Hadde Kenny fått kjøpe Shearer, kunne kongen forblitt i Liverpool til evig tid. Hadde det skjedd ville Man United aldri hatt en så dominerende rolle som klubben har hatt de siste ti årene. Utrolig hva tilfeldigheter kan ha å si for engelsk fotball!

Det aller meste i festivalen går som planlagt. Om noen timer er det Utd-fest og jeg er spent på historiene som Utd-legendene kommer til å fortelle. Det kommer helt sikkert til å bli artig!

Og sist, men ikke mist; Kurt Ulriksen kan synge!

Ingen kommentarer: