torsdag 2. juni 2011

Da er avgjørelsen tatt

Da har avdelingsstyret for Oppvekst og kultur vedtatt hvem som skal få årets kulturpris, en pris som blir delt ut på jubileumskonserten til Nordvågen skole og ungdomskorps.

Mine lesere har vel forstått at jeg ønsker politikere som fremmer forslag. Derfor er det naturlig at jeg sendte inn forslag på kandidat til årets kulturpris. Jeg vet ikke om min kandidat vinner, men det er en god kandidat som har viet store deler av livet til en spesiell aktivitet.

Jeg er ikke spesielt glad i enstemmige vedtak, men kulturprisprosessen er faktisk ganske fin. Etter en lang diskusjon blir det foretatt en prøveavstemning. De som er i mindretall gir seg slik at vedtaket blir enstemmig. En fin tradisjon som sørger for at vinneren har full oppslutning i avdelingsstyret.

Jeg er spent. Uansett vedtak er jeg sikker på at Nordkapp kommune også i år får en verdig kulturprisvinner.

Ingen kommentarer: