lørdag 4. juni 2011

Dan, husker du denne dagen?

Det var 19. juni i fjor. Sørøy/Glimt hadde fisket Honningsvåg-spillere og to av dem var på besøk på Honningsvåg stadion i hjemmekampen mot Sørøy/Glimt. Det var fint vær og høyt tilskuertall. Stemningen var magisk på tribunene. Honningsvåg Supporterklubb solgte pølser som varmt hvetebrød. Jeg og Dan var speakere. Vi danset, jublet, sang og bannet etter hvert som spillet bølget frem og tilbake på banen. Honningsvåg vant 2-0, og vi var ekstremt høyt oppe etter kampen. Jeg tror fjorårets Sørøy/Glimt-kamp er mitt beste lokale fotballminne. Fy flate fotball er artig!

Etter denne seieren gikk det elendig med laget. Det ble tap på tap, og Honningsvåg spiller nå i 4. divisjon etter omleggingen av seriesystemet. Likevel må jeg innrømme at dagens seier mot Sørøy/Glimt fikk tankene tilbake til 19. juni i fjor. For en kamp og for en sinnssyk ettermiddag og kveld det ble i Honningsvåg. Jeg håper spillerne, trenerne og supporterne koser seg like mye etter dagens kamp som vi gjorde for ett år siden. Sørøy/Glimt er ræva og heldigvis har fotballsupporterne lov å uttrykke seg på en fargerik måte.

Ingen kommentarer: