fredag 8. april 2011

Tro hva gud tenker?

Da nærmer det seg avreise, kun én dag igjen. Det har som vanlig vært en fantastisk ferie med mye fest, mange venner, masse latter og noen mer eller mindre meningsløse diskusjoner om alt fra fotball til katoyer. Det har vært ekstremt artig!

Det er kun én fest igjen, pluss skjortehenting hos en såkalt skredder.

Jeg er heldig. Jeg har mange venner som har bodd i Thailand i mange, mange år. Samtalene med dem gir meg veldig mye. Jeg har satt ekstremt pris på de nattlige og litt dype samtalene med Erik Sørensen, også kalt gud på min blogg. Sørensen har drevet bar og restaurant i Pattaya i 25 år. 25 år er veldig lang tid i bransjen og han sitter på millioner av gode historier.

Thailand går en fryktelig spennende tid i møte. Kongen er gammel, det er politiske fraksjoneringer mellom røde og gule skjorter. Få vet hva som lurer bak neste sving og de som vet holder kjeft. En utenkelig situasjon for samfunnsengasjerte borgere i Norge.

Jeg skulle gitt mye for de innerste og helt private tankene Sørensen har. Ja jeg vet litt, men så mye mindre enn jeg har lyst til å vite. Jeg er kjempenysgjerrig. Hadde jeg vært tankeleser, hint hint Märtha Louise, ville jeg lest tankene til Erik Sørensen. En flott venn, en fantastisk person og en mann som sitter på mye kunnskap, mer enn han innrømmer.

Erik, takk for nå og lykke til med jubileet som du feirer 18. mai.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flott SKEVET BJÖRN

Kjell sa...

Det er flott skrevet Bønna, håper vi treffes snart igjen, vi liberale.