søndag 10. april 2011

Sint, Dyrstad?

Mens jeg var på ferie har Ole Dyrstad sendt brev til en klubb i Finnmark som fisker spillere fra Honningsvåg Turn & Idrettsforening. Jeg innrømmer at jeg aldri har sett Ole Dyrstad ordentlig sint, men i brevet viser han tegn til sinne og oppgitthet. Bra!

Ettersom brevet ikke er offentlig, kommer jeg ikke til å røpe innholdet. Det er likevel på tide at klubbledelsen sier klart ifra både til egne spillere og konkurrerende klubber. Skal Honningsvåg ha et A-lag, må lokale gutter stille opp.

Ole Dyrstad, Odd Johnsen, Kjell Andreassen, Dan Nilsen & co jobber ikke ufattelig med dugnadstimer for seniorspillerne fordi det er spesielt artig, men fordi det er viktig at klubben har et A-lag. Spillerne bør betale tilbake til tillitsmannsapparatet med gode holdninger og trofasthet til klubben. Uten ildsjelene i fotballgruppa vil det ikke være A-lagsfotball i klubben. Det er viktig med spillere, men det er også viktig med personer i apparatet rundt spillerne.

Honningsvåg er en liten plass og det er ingen selvfølge med en oppegående fotballklubb. Og ja, jeg vet hvor mange timer personene i tillitsmannsapparatet bruker på fotballspillerne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja du har brukt mange timer på Htif. Men på dugnadsregnskapet for fotballgruppa bommer styret. 520 timer i snitt på 7 medlemmer. Det må være skrevet med en solid gaffel!

Solvik sa...

Anonym, jeg har ikke sett hele regnskapet for tidsbruk som visstnok ble behandlet på årsmøtet. De som er uenige i tallene, skulle brukt årsmøtet til å protestere mot regnskapet.

Det jeg kan si helt sikkert er at de siste årene har mange personer brukt sykt med tid på fotball. Jeg jobbet mye, men Odd Johnsen, Ole Dyrstad, Kjell Andreassen, May Irene Gerhardsen med flere bidrog voldsomt. Jeg har flere ganger påpekt at mange Nordkapp-borgere/spillere ikke har peiling om hvor stor innsatsen er og den påstanden står jeg fortsatt for.