tirsdag 1. februar 2011

Snøscooterliberalistene?

Hvis en skal tolke Altaposten kryr det av liberalister i Alta kommunestyre. Jeg må innrømme at det er ukjent for meg at det finnes liberalister i Alta kommunestyre. Jeg har rimelig god oversikt over godt skolerte liberalister i Finnmark.

I dag ble betegnelsen snøscooterliberalister brukt av Altaposten. I november ble betegnelsen liberalister brukt i forbindelse med en debatt om skjenkebevillinger. Jeg oppfordrer journalist Jarle Mjøen til å lære seg mer om liberalisme. Han misbruker ordet til de grader.

Nei, jeg regner ikke FrP-politikere i Finnmark som liberalister. De aller fleste som representerer Fremskrittspartiet i Finnmark ønsker en stor stat finansiert av skatter og avgifter. De forsvarer ikke den private eiendomsretten sterkt nok til å fortjene betegnelsen liberalist.

Ingen kommentarer: