torsdag 10. februar 2011

Advarsel; svindel!

Jeg fikk følgende e-post i dag tidlig:

”Kjжre Telenor e-post Webmail kunder,

God dag til deg og din familie, er dette е informere alle vеre Telenor e-post Webmail brukere at vi nе oppgraderer vеr database og e-postkonto sentrum, er vi sletter alle ubrukte Telenor e-post Webmail e-postkontoer for е skape mer plass for nye kontoer, er meldingen fra Telenor e-post Webmail kundeservice support teamessaging senter til alle Telenor e-post Webmail e-postkonto eiere.

For е hindre at kontoen blir stengt, mе du oppdatere den nedenfor, slik at

vi vet at det er en til stede som brukes konto.

Bekrefte identiteten din nedenfor.

Personlige data: -

E-post Brukernavn :..........................

Passord :.................................

Land :..................................

Vi beklager eventuelle ulemper er sе snart Telenor e-post Webmail post blir oppgradert den vil fungere som normalt, og det vil bli mer forbedret.

Avvente svaret ditt.

Takk for at du tillater oss е tjene deg.

Med vennlig hilsen,

Telenor e-post Webmail tjenester”.

Dette er svindel! Telenor spør aldri om brukernavn og passord i en e-post. Telenor-kunder som har fått denne e-posten, bør avstå fra å sende inn svar. Min påstand ble bekreftet av Telenor over telefon i dag tidlig.

2 kommentarer:

Nyland sa...

Det triste er at det sansynligvis er en rekke personer som lar seg lure. Nordmenn er naive optimister ! Forresten så fikk jeg et brev fra en snill kar i fra Nigeria, så nå skal jeg snart bli rik. Han trenger bare litt infor om meg først + litt penger......

Solvik sa...

Hei, det er trist at mange blir lurt.
Jeg får også mange slike e-poster, men det er sjelden den kommer med ”Telenor-logo”. Dermed måtte jeg lese denne e-posten, og la ut advarsel på bloggen etter samtale med Telenor.

Hadde svindlerne fått få svar, ville denne trafikken dødt ut. Så lenge det er fortjeneste for svindlerne, vil det være pågang.