fredag 23. juli 2010

Forbud mot betalingsformidling

Lotteri- og stiftelsestilsynet har på eget nettsted skrevet at ordningen med forbud mot betalingsformidling skal evalueres på tampen av 2010. Derfor skrev jeg følgende brev til tilsynet i dag:

Jeg registrerer med glede at Lotteri- og stiftelsestilsynet skal evaluere forbudet mot betalingsformidling, på tampen av 2010. Jeg håper evalueringen viser at forbudet har vært mislykket.

Jeg spiller selv på nett, på oddsen hos Expekt.com. For meg har forbudet vært uproblematisk ettersom tippeselskapet jeg bruker har etablert nye løsninger for å overføre penger til spillekontoen.

At tippeselskapene har etablert nye løsninger er ikke overraskende. De fleste skjønner at lover og forbud ikke fungerer. Tvert imot har politiske inngrep mot personlig frihet en rekke bivirkninger. Menneskene tilpasser seg begrensningene og de som ønsker å få behovet dekket, omgår begrensningene.

Med vennlig hilsen
Bjørn Magne Solvik

Ingen kommentarer: