onsdag 21. juli 2010

Da Salvesen badet


Det tikket inn meldinger til innboksen. Thailand, eller Hard Rock Hotell Pattaya, fryktet en katastrofe på linje med tsunamibølgen som slo innover landet for noen år siden. Jeg fryktet det verste, og tenkte på alle vennene jeg har i landet. Nyheter om nye dødsfall er det siste jeg ønsker.

Jeg satt meg til i godstolen. Jeg fant frem livekameraet fra området rundt Hard Rock Hotell. Jeg registrerte fort mange gjester som stod rundt badebassenget med glassene plantet mellom fingrene. Gjestene var ikke spesielt alvorstynget. Tvert imot var det mange som lo og pekte. Etter noen sekund kom bildet jeg aldri glemmer; yndlingssøringen min, Terje Salvesen, var i vannet. Jeg reiste meg opp fra godstolen og jublet. Salvesen badet!

For meg var synet av Terje Salvesen i vannet like stort som om en KrF-politiker plutselig fikk øye på Jesus. Helt urealistisk, likevel mulig. Tro kan flytte fjell, ikke sant Salvesen?

Ingen kommentarer: