onsdag 29. juli 2009

Nettmøte med Audun Lysbakken

Dagbladet har i skrivende stund et nettmøte med Audun Lysbakken (SV). Jeg sendte inn følgende spørsmål: Er du enig i påstanden om at FrP og Høyre vil opprettholde mange av de skattefinansierte ordningene vi har i dag?

SV har lansert en rapport om FrP og Høyre, basert på partiprogrammene og arbeidet i Stortinget de siste fire årene. Jeg mener, faktisk helt bestemt, at de fleste skattefinansierte velferdsordninger vil bestå med en ny regjering/annerledes sammensetning i Stortinget der FrP og Høyre er drivkraften. Velferdsordninger består, på godt og vondt. Jeg bruker den forrige Bondevik-regjeringen som et bevis, en regjering jeg ikke var spesielt fornøyd med.

Jeg vet ikke om Lysbakken tar seg tid til å svare på spørsmålet som jeg har sendt inn.

Ingen kommentarer: