fredag 10. juli 2009

Jobber med Bransjeguiden

Denne måneden jobber jeg blant annet med Bransjeguiden på nettstedet til Radio Nordkapp. Det er et heftig arbeid fordi jeg skal snakke med veldig mange personer. Når arbeidet er ferdig om 8-10 dager skal jeg ha snakket med over hundre personer på telefon. Det høres ikke så mye ut, men det er en betydelig mengde midt i ferietiden.

Bransjeguiden ja, et nettilbud som vi utviklet for en del år siden. Det startet med en idé. Jeg ruget lenge på ideen. Jeg tok til slutt kontakt med min bror og han utviklet første versjon av tilbudet. Etter hvert har vi videreutviklet systemet og har nå en guide som fungerer optimalt.

Bransjeguiden er et populært tilbud på nettstedet til Radio Nordkapp. Trefftallene varierer litt, men registeret oppnår ofte 8 000 sidevisninger per måned. Det betyr at folk bruker registeret slik vi håpet da ideen ble unnfanget for mange år siden, nemlig som et oppslagsverk eller en slags telefonkatalog om du vil.

Jeg har siden 1. februar 2001 vært med på å utvikle mange tilbud på internett. Bransjeguiden er kanskje det jeg er mest stolt av. Registeret overlever fordi parter gjør frivillige avtaler med hverandre.

Ingen kommentarer: