fredag 19. desember 2008

Partileder forsvarer høyrepolitiker

Jeg skrev en bloggpost etter kommunestyremøtet. Jeg jublet over at Trine Pettersen hadde vært på talerstolen. Ganske raskt kom det en negativ kommentar fra en anonym leser. Den anonyme leseren har fått svar fra lederen i Nordkapp Høyre, Marita Melsbø Nilsen.

Marita gjør som gode partivenner skal gjøre. Hun forsvarer Trine Pettersen. Lederen står opp for et engasjert medlem som alltid stiller opp for partiet. Jeg har sans for Maritas rettferdighetssans.

Når jeg kritiserer Høyre, og det gjør jeg ganske ofte, prøver jeg å komme med konstruktiv kritikk. Jeg prøver å holde meg til sak, og ikke gå direkte på person. Når jeg en sjelden gang går på person og ikke på sak, gjør jeg det på personer som jeg vet tåler massiv kritikk. Jeg prøver ikke å ødelegge selvtilliten til personer som etter min mening har for lav selvtillit.

Jeg kunne kritisert Trine Pettersen for jobben hun har gjort i kommunestyret siden hun ble innvalgt som fast medlem i 1999. Hun har sammen med alle de andre politikerne brukt altfor mye penger. Hun har gjort den kommunale sektoren altfor stor. Hun er selv klar over dette, og derfor har vi fruktbare diskusjoner internt istedenfor dritkasting i offentlige rom. Jeg og Trine har diskutert mye politikk de siste årene.

For øvrig er det hyggelig at både tidligere og nåværende høyrevelgere leser bloggen min. Sånt liker jeg!

Ingen kommentarer: