søndag 25. november 2007

Har avgitt mine stemmer

Da har jeg avgitt mine stemmer. Denne gangen var det enklere enn ved valg. Eller ved valg får Høyre min stemme, men jeg har vel en eller annen bismak i munnen når jeg stemmer Høyre. Jeg er så uenig med Høyre i en god del saker. Likevel er Høyre det partiet som står meg nærmest i praktisk politikk. Det er enorme motsetninger mellom konservatisme og liberalisme, men jeg velger å se bort fra at Høyre fører en sosialdemokratisk politikk med en gigantisk offentlig sektor. Jeg drømmer om et annerledes Høyre, et Høyre som legger vekt på personlig frihet, personlig ansvar og retten til privat eiendom, alt fra egen kropp til egne penger. Ja ja, nok om det.

Jeg har avgitt mine stemmer på avstemningen Årets handelsbedrift i Nordkapp 2007. Jeg ga tilbakemeldinger til bedrifter jeg besøker ofte og bedrifter jeg kjenner godt. Du verden, jeg er virkelig en fornøyd kunde. Det er morsomt å gi positive tilbakemeldinger, og denne avstemningen beviser at jeg er fornøyd med det lokale næringslivet.

Ingen kommentarer: