mandag 2. mai 2011

Partiene er for like

Kåre Simensen (AP) oppfordret borgerne i Nordkapp til å bruke stemmeretten i talen som han holdt på ”Turn” i Honningsvåg.

Det er egentlig enklere sagt enn gjort, fordi partiene i Nordkapp er ekstremt like. Det er veldig små forskjeller mellom de politiske partiene i Nordkapp. De som misliker SV, vil også mislike FrP. De som er uenige med Arbeiderpartiet vil også være uenige med Høyre.

Nesten alle vedtakene i avdelingsstyrene, formannskapet og kommunestyret har vært enstemmige i de siste periodene. Det er vanskelig å se skillelinjene mellom partiene, noe som i utgangspunktet betyr elendig valgoppslutning i et samfunn med store utfordringer.

Budsjettet for 2011 ble for eksempel vedtatt enstemmig.

I høstens valg er jeg usikker på om jeg skal bruke stemmeretten. Rett og slett fordi jeg ikke har lyst å stemme på et sosialdemokratisk parti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bønna! Lenge siden du har hatt en avstemming på bloggen. Hva med denne? Hvor mange ganger har jeg brukt denne setningen på bloggen min: Budsjettet for 2011 ble for eksempel vedtatt enstemmig.

Solvik sa...

Anonym, vanskelig å bruke det spørsmålet fordi jeg kommer til å bruke setningen helt frem til valget. Derfor er det umulig å vite det nøyaktige svaret.