onsdag 19. mai 2010

Live fra Thailand

For noen minutt siden mottok jeg en e-post fra Pattaya, Thailand. Jeg viderebringer det Kåre skriver i e-posten.

Hallo, sitter i Pattaya. Det er portforbud og jeg hører ikke lyden av mopeder og biler, en trolsk situasjon. Jeg har ikke opplevd portforbud før.

Hodet er fullt av tanker, hva skjer fremover, er vi i en farlig situasjon, er min familie i fare? Livsverket mitt her nede, baren, står stengt og ubeskyttet og jeg kan ikke reise ned for å se etter den. Jeg har også ansvaret for 40 ansatte, er de i fare, vil dette vare lenge? Det koker i hodet.

Men helt rasjonelt, dette er en konflikt mellom thaiere. Utlendinger og turister er vel de siste de vil skade.

I dag så jeg at de fleste kjøpesentrene og butikker var stengte, men bare de som er eide av thaiere. De med internasjonale eiere var åpne og det er kanskje et godt tegn mitt oppe i elendigheten.

Hadde bestemt meg for å dra til Ban Kruat i Buriram til helgen. 40 mil landevei inntil Kambodsja-grensen med militære kontrollposter i fleng. Blir det samme som før eller kan det by på problemer, hva vet jeg?

Det er ikke mye info å få fra TV-sendingene. De er sterkt sensurerte og mange kanaler er stengte, eller de sender de vanlige såpeoperaene.

Jaja, får se hva morgendagen bringer. Klokken er nå 22:30 og det er like greit å gå å legge seg.


For egen regning legger jeg til følgende: God natt, Kåre.

Ingen kommentarer: