onsdag 28. mai 2008

En gladmelding!

Kultur, næring og samferdselsstyret i Finnmark fylkeskommune har vedtatt å bevilge 2,485 millioner kroner i spillemidler til Nordkapp kommune.

1,235 millioner kroner skal gå til rehabilitering av den utslitte kunstgressmatta på Honningsvåg stadion. 1,25 millioner kroner skal gå til kunstgress inne i flerbrukshallen.

Hvis kommunestyret klarer å si ja til prosjektet, kan dugnadsarbeidet starte allerede i sommer. Jeg håper virkelig politikerne ser de positive ringvirkningene og den positive økonomien i prosjektet.

Jeg kunne klaget på den sosialdemokratiske spillepolitikken, spillemidler, Norsk Tipping, politiske vedtak i idrettsaker og mye annet, men jeg dropper det. I dag er jeg kun fornøyd. De som vil lese noe kritisk om politikernes styring av idrettsbevegelsen, må besøke Liberaleren.
For øvrig ber jeg alle mine venner og uvenner om å støtte opp om kronerullingen. Dette prosjektet er et solid bevis for at det finnes privat initiativ i Nordkapp!

Ingen kommentarer: