tirsdag 22. september 2009

Ulf Syversen fikk sånn passe med stemmer

Ulf Syversen, en ordfører jeg satte pris på, fikk sånn passe med stemmer i menighetsrådvalget. Ettersom han er en mørkemann i sosialdemokratisk drakt, er jeg rimelig fornøyd med at kristenfolket ikke forguder Syversen.

Syversen drev en aktiv valgkamp og spurte meg om jeg hadde forhåndsstemt, i tilfelle jeg skulle dø før valgdagen. Han la sin sjel i valgkampen. Likevel oppnådde han kun 654 stemmer, og havnet så vidt foran Anita Jensen som er første varamedlem til Nordkapp menighetsråd.

Min tolkning av resultatet er at kirkemedlemmene, de som brukte stemmeretten, er rimelig liberale og det passer meg bra.

Meningsmålingen for den neste uken er slik: Tror du Ulf Syversen blir en god kirkepolitiker? Svar ja eller nei. Meningsmålingen ligger oppe til høyre.

For øvrig er det hyggelig at 70 prosent av mine lesere er misfornøyde med valgresultatet fra stortingsvalget 2009, ifølge meningsmålingen som ble publisert etter stortingsvalget.

Ingen kommentarer: